logo

טיפים לעיצוב פנים פרקטי ומרווח

סדר, פרופורציות והום סטיילינג: טיפים לעיצוב הבית

לא להתפרע!

תכנון נכון של עיצוב הבית וסדר ביצוע הפעולות, עוזרים להישאר במסגרת הנכונה ולהימנע "מקפיצה מעל הפופיק". זה נכון לגבי התקציב, הצרכים וסדרי העדיפויות. טיפים לעיצוב פנים נפתחים באזהרה- הישמרו מפיתויים ודילוגים מדבר לדבר אחרת תמצאו את עצמכם יושבים מתוסכלים אחרי שאיבדתם את הידיים והרגליים ואתם לא יודעים איך להמשיך. הרי אין סוף אפשרויות לעיצוב הבית, לכן לפני שהולכים לאיבוד, תגדירו לעצמכם מטרות ומסגרות פעולה. תעשו רשימות וסדר עדיפויות לפני הכל.

להתחיל מהדברים שהכי מפריעים לכם

אחד הטיפים לעיצוב פנים הבית הוא לשנות את מה שהכי מפריע בבית או הפריע בעבר, במקרה שעוברים לבית חדש. זה יכול להיות הכניסה או המובאה, רהיט ישן שעבר בירושה או מיצה את עצמו, קיר שחוסם את המעבר בין החללים או חלונות קטנים שמונעים כניסת אור. לכל אחד יש את "השיגעון" שלו וזה הזמן לתקן, כך שתתקבל הרגשה נעימה ונינוחה בסיום העיצוב ותרגישו "הקלה". ברגע שהסרתם "חסמים", אפשר להתפנות לקביעת הארגון החדש ופתיחת המרחבים והאנרגיות של הבית. 

טיפים לעיצוב פנים בקביעת סדרי עדיפויות  

אי אפשר "הכל" וגם אם אפשר, לא מומלץ. טיפים לעיצוב פנים הבית כוללים בראש ובראשונה ארגון וסדר. זה הרגע לחשוב מה הכי רוצים, להחליף קרמיקה בשירותים, להוסיף אור לחדרי השינה, להכניס תחושת גודל ומרחב בחלל המרכזי,  להחליף רהיטים וארונות מטבח או לשפץ אותם, וכן הלאה. חשוב מאוד להיות פרקטיים ולא ל"חלום" על דברים שבמציאות לא ישמשו אתכם או ימאסו עליכם מהר מאוד. זכרו שחפצים כהים מאוד או צועקים מאוד, לרבות ריהוט, טפטים ופרקטים, יכולים להראות מקסימים בחנות אבל בבית הם עלולים להשתלט ואפילו להימאס מהר מידי, לכן כדאי להימנע מראש מעיצוב צעקני, שעלול לגרום לאי שקט לטווח הארוך. למשל, קבלו טיפ לעיצוב פנים אם הכי חשוב לכם לחדש את חדר האמבטיה. במקרה הזה תשקיעו בצביעה, הוספת או החלפת אריחים (מומלץ ללכת על סגנון קלאסי בגוונים נטרליים), חידוש הברזים, הוספת פתרונות אחסון שכל התמרוקים יכנסו לתוכם.  

טיפים לעיצוב פנים נקי ומרווח

בכדי לשמור על חלל מרווח, מרחב וזרימה הרמונית בין כל החללים לא מומלץ להעמיס בחפצים ורהיטים, קירות ושאר חסמים. אחד הטיפים לעיצוב פנים שיעזור לכם בכך הוא שימוש באקססוריז, טקסטיל ותמונות, והעדפתם על פני אלמנטים קבועים שקשה לשנות לאחר מכן. איך עושים את זה וגם יוצרים חלל נקי? בעזרת בדים, וילונות, טפטים, תמונות וחפצי נוי ואמנות שמשתלבים יחד מבחינת צבעים וסגנון. אפשר ורצוי ללכת עם הטעם האישי ולהקפיד על מינון נכון בין השימוש בצבעים לבנים ובהירים, שפותחים את הבית לבין הצבעונים, הרועשים יותר, שמכניסים חום וחיים לבית. לפעמים מנורה אחת עם הדפס, הניצבת על קונסולה בכניסה לצד ספר ותמונה שאתם אוהבים, מספיקים בהחלט. כמו גם שיבוץ מספר אריחי קרמיקה מיוחדים בקיר המטבח או שימוש בגוף תאורה בולט תלוי מהתקרה. תנו לכל אחד מהם את המקום שלו ואל תעמיסו.  

פרופורציות: טיפ לעיצוב הבית והחיים

כמו בחיים, אחד הסודות של העיצוב הוא לשמור על פרופורציות בין החללים ובין החפצים בתוך כל חלל. ראשית, צריך להתאים את החלל לשימוש פרקטי יומי, כך למשל, ששולחן הסלון לא יהיה גדול מידי ויתפוס את כל החלל ולא יהיה קטן מידי ויעלם בחלל, שנית, יש לייצר צורות גיאומטריות אחידות או חוזרות על עצמן בכדי לתת תחושה פורפורציונלית נכונה ולשמור על קווים נקיים. טיפ לעיצוב- תעזרו בטקסטורות כדי להשלים את החיבור וליצור מראה אחיד אך מעניין. 

רוצים טיפים לעיצוב פנים שיתאים בדיוק לצרכים שלכם? פנו אלינו ונשמח לעזור!